esmaspäev, 29. september 2008

Berliini Rulluisumaraton

Mõnda asja tehakse ikka esimest korda. Mitte küll uisutamist, aga sellise massiga polnud meie veel uisutanud. Kõigest aga järgemööda.
Saabusime päev varem ehk juba neljapäeva õhtul - ehk reede öösel Berliini. Väiksed seiklused ja hotelli otsingud öises linnas olid tavapärased meile. Oleks olnud ju igav istuda taksosse ja otse hotelli kimada. Hotell nimega "Kolumbus" oli keskpäraselt normis ja mõeldud sportlastele. Hommikusöök jättis soovida (ilma pudru ja muu sooja söögita) aga parem ikka kui mitte midagi.

Reede
Sisustasime seda päeva väikse ringkäiguga Berliinile. Alustuseks viis Jaanus meid kiiruisutamise halli - muidugi jäähalli. Lahe, kuidas trenni tehti ja klõbistati ainult uiske mööda peegelsiledat jääd.
Jätkasime shopingu ning spordimessi külastusega. Messi külastus oli kohustuslik, sest sealt sai kätte stardinumbri. See oli omaette piin, aga see selleks - esimest korda oli ikka põnev.
Aga messil - müüdi kõike ja paremat, rulluiske, sadat sorti rattaid, laagreid, riideid ja kõike mida hing oleks tahtnud, aga rahakott andis mõista, et see on kõigest uni.
Peale seda tegime ühe laheda söögi , kes pastat, kes lasanjet kes oleks söönud liha aga ... - seekord siiski midagi hõrgutavamat.

Laupäev
Algas samuti ilusa päiksepaistelise ilmaga. Hotellis pugisime kõhud täis ning kes pikutas, kes lihvis rullide jooksu kuni alustasime minekule ...
Tramm number 6 viis meid kohale ja natuke kaugemalegi. Sõitsime siis tagasi ja kõmpsisime läbi kesklinna vähemalt poolteist kilomeetrit stardi suunas. Mina pugisin vahepeal muidugi veel ühe kebabi burgeri sisse ning stardini oligi jäänud juba vähem kui tund.
Päris põnev sagin ja rahvamssis liikumine- õnneks saime ilusti positsioonidele - mina muidugi stardigruppi B, mis oli täitsa norm võrreldes Tartu Maratoni 500 grupist startimisega.

Sõidust siis... plaan oli teha keskpäranselt normaalne sõit aga ... See vorm, mis oli ei kaanata vist kriitikat - nädal varem läbipõetud kerge haigusepuhang ja pikk - pikk trennipaus andsid tunda või sai alt mindud strateegiaga. Üllatas see, et tagant ei tulnud üle poole distantsi gruppi kellega saaks ära minna - üksi polnud mõtet. Aga tagantjärgi tarkus on ikka täpisteadus. Eks tunne oleks parem, kui aeg oleks olnud 1 tunni ja 15 minuti kandis, mitte 5 min kehvem. Lõpp tuli enamvähem ilusti välja ilma punnitamiseta grupi eesotsas andis hea koha (üldjärjestuses 281 koht) vähemalt.

Medal kaelas ja uisud jalast ning teadjad ja kogenud rullitajad juhatasid kohe "õlletelki", kus jagati tasuta joogipoolist. Tugevamad sportlased valmistasid kohapeal kiirelt kokteili - Jägermeister õluga.
Lahkusime õlleplatsilt viimastena ja juba pimedas jätkasime teekonda hotelli poole, et käia dussi all. Ants vana kala näitas meile Berliini litse. Täitsa vahva - polnudki nii lähedalt ehtsat näinud - äratundmisrõõmuks oli pikad valged saapad ja vöökott õmber selja.
Samal kuulsal alleel tegime meeldejääva õhtusöögi, kus meile serveeriti valget õlut koos ahvatleva, pardi, kana, kala, sea jt lihadega ühesõnaga - India stiilis toitu. Per nägu tuli ka korralik 28 EUR-i.

Üle 7600 osavõtja tormas 27 sept. 20008 Berliinis rullitama.

Eesti võistlejad ja kohti saab vaada järgmiselt lehelt - rulluisutamine